irlanda üzerine iç geçirmeler "bir kadın, bir erkek ve üç kedinin hikayesi"

.

irlanda'ya gitme sebepleri arasında guinness'i anlatırken onun sebeplerin arasında sadece biri olduğunundan bahsetmiştim. ikincisi için biraz daha beklemek istedim aslında. hayır anlatırım, çokta iyi yaparım bunu; lakin beklemek artık can sıkmaya başladı. bir an evvel anlatmam lazımdı sizlere.. 

ben de o yapıyorum, fazlasını değil. minnet borcumu böyle ödedim. meshudum.. 



eski bir hikaye der ki;

- irlanda'ya gitmeden önce her zaman yaptığı gibi sözlükte dolanıp dururken gözüne çarpan bir bilgiyi entari şekilde sözlüğe yazan sutyen kullanmayan memeli; bir kaç gün sonra sözlükteki mesaj kutusunda bir mesaj görür. "bu sene buralarda mevsimler çok iyi gitmekte, sanırım sizin 15 derece dediğiniz sıcaklık biraz düşük olmuş" 

ve olaylar gelişir..

sözlükte tanışmamızın, benim ona irlanda ile ilgili aklımdaki soruları sormamın üzerinden 43 saat geçmeden, irlanda'da kalacak yer için fazla düşünmememi beni misafir edebileceklerini söyledi. böyle zamanlarda insan kendini çok iyi hisseder. ben bunu aslında daha önce de yaşadım; lakin onlar biraz daha samimiyetten uzak ve yalındı. ben böyle bir teklifin arkasından muhteşem bir çiftin çıkacağını, onların böyle misafirperver olacağını, benim aklımın fikrimin birazını orada bırakacağımı hiç düşünmezdim. öyle oldu efendim. ben onlara misafir oldum, onlar da hayatıma. sonra ben kalkıp döndüm; lakin onlar hala burada..


insan gurbetteyken çok şey özler. kimisi annesinin yaprak sarmasını, kimisi babasının dizinde yatıp onun saçını okşamasını, kimisi de memleketini, taşını toprağını.. bunları konuşurken en çok simiti özlediğini söyledi bana. bildiğimiz gevrek, çıtır çıtır simiti. tabi böyle duydulara aşina olan ben giderken ne yapıp edip simit götürmek için çalışmalara başladım. ve götürdüm de :)


onlardan bahsediyim size biraz. bir kaç sene önce irlanda'ya gönüllü bir hizmet için gitmiş, oranın doğasına, insanına hayran kalmış, bahçedeki çileklerden reçel yapabilen (bkz: fotoğraftaki çilek reçeli) kedi sever bir iyi insan. adam ise; aradığı aşkı ülkesine gönüllü hizmet için gelmiş, yüzündeki gülücüğü hiç kaybetmemek için onu yanına alan, aşık başka bir iyi insan..

hikayelerinden değil de orada yaşadıklarımdan bahsedeceğim aslında. iş bu yüzden fotoğraflara düşüyor iş. ben sözü onlara bırakıyorum. arada lafa girip bir kaç kelam ederim..


çok güzel bir kahvaltıydı. simite olan hasret sanırım buradan belli oluyor :)


böyle güzel bir eve misafirliğe gittiğinizde karşınıza taşlarla örülü, küçük pencerelerinden dünyanın en güzel bahçesi görünen, irlanda tarihine tanıklık etmiş bir yapı çıkarsa ne yaparsınız? donup kaldım ben.. çünkü elinizden başka bir şey gelmiyor, sadece öylece kalıyorsunuz..


irlanda kurtuluş örgütü ira'ya kısa bir süre barınak olmuş bir ev burası. ev sahibi o tarihe saygısından şöminenin hemen arkasındaki duvarda kazılı yazıların hepsini değil de sadece bir kısmını taşlarla kaplamış. yakından baktığınızda ira'nın izlerine rastlayabiliyorsunuz..


eve hayran olduğumu söylemiştim. dar bir koridordan üst kata çıkıyorsunuz. ve..


ahşap binaya yakışan tek şey sanırım ahşap! beyaz, sade ve bir o kadar da muhteşem..


özlem.. (yazar burada sessiz kalma hakkını kullanıyor)


çalışma masanızın penceresinden böyle bir manzaraya bakıyor olsanız ne yapardınız? arka sıralardan kısa siyah saçlı bir kız parmak kaldırıyor o sırada. hem de "lütfen beni kaldırın örtmenim" dercesine. öğretmen dayanamayıp onu kaldırıyor koca sınıfta. cevap doğru; "kitap yazarım.."


evin bahçesinden açılmışken bahis. ben cebimdeki son kuruşa kadar yatırıyorum buranın yeryüzündeki cennet olduğuna. yalan mısır'da bir piramite gizlenmiş o zamanlar. çıkaranlar lanetlenecekmiş. düşman başına..


yağmur yağar malum irlanda denen memlekette. çok yağar hemde.. (gerçi yazar oradayken pek karşılaşmadı bu durumla; lakin yine de bilmektedir ortaokul coğrafya dersinden) iş bu yüzden de pek bi' bereketlidir bu topraklar. yeşil ve tonlarına dair destanlar yazılmıştır. okudum ben, oradan biliyorum..


şahsen ben misafirliğe değil de bu bahçenin fotoğrafını çekmek için gitseydim oraya, bu el arabasını kesin koyardım. gerek bile kalmamış.. üzerinde oynamaya gerek bırakmayacak kadar kusursuz..


"bu tam hitchcock filminden çıkmış bir sahne gibi. kusursuz.." dedi kadın. sonra neye uğradığını şaşırdı erkek. onun baktığı gözle bakmaya başladı sonra. bir alfred filmi getirdi gözünün önüne. evet aynen öyleydi.. bu bir alfred joseph hitchcock filmi sahnesiydi..


bunlarda kedileri. toplamda üç taneler ama bir tanesi objektifleri pek sevmediği için bu fotoğrafta kaçarken yakalandı :) ayrıca bu durum erkeğin her gün yaşadığı bir mesai. erkek sabah kalkar, işe gitmek için arabasına yönelir. arabasını hareket ettirmeden önce ilk işi altındaki üç adet kediyi dışarı çıkartmaktır. kediler ısrar eder, erkek oldukça kararlıdır. erkek kazanır. kediler pes etmez..


o kaçanı ancak yemek yerken yakalayabildim. malum açlık bu başka bir şeye benzemez :)


burası erkek'in atölyesi. aslında asıl mesleği marangozluk. ağaç işlerinde tam bir usta. ama özünde o bir sanatçı. atölyesinde bir insan bunları nasıl yapabilir diyebileceğiniz ağaçtan heykeller yapıyor..


bir ağaç kütüğü üzerinde insan yüzü figürü görmek çok garip bir his. darvin insanın maymundan geldiğini söylesin dursun, ben erkek'e inanıyorum..

***
***
                                   *** (ve alfonso yerini alır)
***
***
***
***

erkek irlanda'nın iç kısımlarında westmeath denen bölgede yer alan mullingar'a yakın bir kasaba'da yaşıyor. bütün irlanda gibi burası da muhteşem bir doğaya sahip. eve yakın belvedere house garden&park'ı ziyaret etme şansını bulan fkh deklenşöre çok basmış olacak ki size bunları göstermeden edemedi.. :/


özel bir işletme burası. muhteşem bir gölün kıyısına kuruşmuş kusursuz bir doğa parkı. içindeyken saatlerin nasıl geçtiğini anlamayabilirsiniz. bu yüzden sabah erken gitmekte fayda var; çünkü gezmekle bitecek gibi değil..

***

parkın girişinde sizi böyle bir sanat eseri karşılıyor. bunu görünce anlıyorum ki westmeath'te sanata olan ilgi sadece erkek ile sınırlı değil. bu ağaçtan heykel o bölgede yapılan festivallerin (ki ağustos ayı irlanda için festival ayıdır ve uğur bu irlanda'ya ne yazık ki bir ay önce gitmiştir) birinde yapılmış. parkı gezerken buna benzer bir çok heykel görmek mümkün. ("mümkün" kelimesi "imkan" kelimesinin ism-i mef'ul'üdür. osmalıca dersleri VI. bölüm)

***
***
***
***
***
***
***

bütün gezi boyunca o gölün etrafındasınız. kimi zaman dinlenmek için banklar, kimi zaman da gökyüzünü dahi göremeyeceğiniz sıklıkta ağaçlar..


abimle ilk kavgamızın üzerinden kaç sene geçtiğini hatırlamıyorum. yalnız ne için kavga ettiğimiz konusunda bu kadar unutkan olmadım bi' türlü. eğer sizden üç yaş büyük bir abiniz varsa onun söylediklerini yapın derim. şahsen ben yapmadım bi' kere olanları gördüm. sizi kanepeyle duvar arasındaki boşluğa sıkıştırıp kafanıza yastıkla vurur. yapar bunu..

***

sonra onun fotoğraflarını çekmeyerek öç almaya başladım ondan. ohh canıma değsin diyebilmek için çok güzel bir fırsat gibi geldi kendi adıma. lakin onun bundan haberi yok. bunun ne anlamı var bilmiyorum ama yine de kafama yastık vurmasından kurtuldum :)

***

(iş bundan sonraki fotoğraflar niyetli olduğum için ağzım sulanarak yazılmıştır. günahı yazara ait olup, kimse töhmet altında değildir. aslında yazar burada bu blogda yazısını okuyacak bir avuç insan için ne kadar fedakarlık yaptığını göstermekte, onlar için muhteşem yemek fotoğraflarını nasıl da cüretkar bi' şekilde yayınladığını söylemek istemektedir. allah kabul etsindir, amin!)

bütün gün gezen bünye acıktı haliyle. akşam yemeği için seçilen mekan elbette ki o muhteşem bahçe. masa kuruldu, örtüler serildi, sandalyeler filan hepsi tamam. artık sıra yemeklerin güvenli bir şekilde masaya taşınmasında. bu kutsal görev için kral en güvendiği askeri olan uğur'u seçmişti. herkesin gönlü ferahtı, hepsi huşu içindeydi.. (yersen)

                                                
hani ben ki yemek yemeyi değil de, yemek yapmayı seven ben bile deliler gibi yedim. tıka basa yemek yediğim nadir akşamlardan biriydi hatta. vedat milor lezzet için 10, fiyatlar için için 0 (çünkü bedavaydı), mekan ve içecekler için de 10 puan verdi bu güzel akşam yemeği için. (iş bu son cümleden sonra saate bakıldı ve iftar için tamı tamına 6 saat 13 dakika kaldığı görüldü. yazar içinde bulunduğu durumu kimlere anlatsaydı, hüzünlüydü ve oracıkta açıktan yığılmak üzereydi..)



..mailleşiyoruz halen. bir gün kadın ve erkeği istanbul'da misafir etmek için gün sayıyoruz da diyebilirim. olmadı bi' kere daha düşer yolumuz irlanda'ya. hem o zaman kediler de büyümüş olur, hem belki biraz yağmur, biraz daha baileys filan..

böyleydi efendim bir gün bir gece süren; lakin uzun bir hikayeye mazhar olmuş anımız. bu sefer tek farkı; yazana değil de yazdırana baktıran. 


FKH iki güzel insan ve üç kedinin dünyasından bildirdi..




33 fikre tercüman olmuş:

gaia&uranos dedi ki...

atölyenin köşesine ne zaman tırmandın sen deli diyeceğim veya demeyeceğim vazgeçtim:)
kelt düğünününe gidesi olan kadın

imroz dedi ki...

neden İrlanda'yı bu kadar görmek istediğimi anlatmış oldun bana....bizim karşımıza hilal&david çıkmaz belki ama o yeşil çok başka.....ayaklarına sağlık..iyiki gidip gördün ve paylaştın :)

hypnos dedi ki...

alfonso'yu yeniden gördüğüme sevindim:) okuduğum en güzel yazılarından biriydi. (sanırım yazılarını okudukça seni tanıdıkça anlattıklarını daha iyi anlıyor olabilirim) fotoğraflarından da huzur akıyor. sözün özü: yeni yolculuk hikayelerini merakla bekliyorum efenim.

Adsız dedi ki...

Nihayet:)

N.Narda

Unknown dedi ki...

İyice sinirime dokunmaya başladın! :D

Metabolizmam isyanda... Bünyem, hasete maruz kalıp neresinden ikiye ayrılacağı konusunda kararsız. Sabah kahvaltılarında yapılan yumurta çatlatma seanslarında artık bir daha bulunmayacağım; çünkü çatlamak nedir artık çok iyi biliyorum. :))

Sevgili yazar, Polyanna'yı da artık senin yüzünden sevmez oldum. Kıskana kıskana bi'hal olduk. Tükettin bizi, bitsin artık bu çile :D

Polyanna olsa bu durum karşısında; "ohhh yediğin içtiğin senin olsun. Hatta o da yetmesin löp löp et olsun" derdi...

Ben demiyorum tamam mı! :D:D:D

Bir daha ki kıskandırma aromalı çatlatma paylaşımında görüşmek üzere...
:):):)

FKH dedi ki...

@gaia&uranos

güzel bir fotoğraf için gerekli olan şeyleri yerine getirdim sadece. hem ben oraya çıkmasaydım öyle güzel bir görüntü yakalayamazdım. sonrada bunu beğenmediğin için bana kızardın değil mi? :) aslında kızmazdın ama yine de ben elimden gelen her şeyi yapmaya gayret gösterdim. umarım bunu yapabilmişimdir..

ayrıca kelt düğününe gitme fikri yalan yok benim de iştahımı kabarttı. napsak bi plan daha mı ayarlasak acaba?

(bkz: eşeğin aklına düşen karpuz kabuğu)

FKH dedi ki...

@zehra

bence öyle düşünme. çünkü insanın karşısına kimlerin ne zamn çıkacağı belli olmuyor ve böyle insanlar çıkınca da insanın şevki daha da fazla kabarıyor yeni yerlere gitmek için. teşekkürler..

@hypnos

ah alfonso ah :) şimdi bundan sonraki yazılarda da karşımıza çıkacak ya kendisi, bu yüzden bile kendisini özlemekteyim. itiraf etmek gerekirse ben hilal ve david'e yakışacak kadar güzel olmadığını düşünüyorum yazımın; ama beğenmen de biraz olsun içimi ferahlattı :) teşekkürler

@N.Narda

bu yazının beğenilmesine sevindim. sonunda geçer not aldık sanırım :p

@Methods

şimdi ne desem bilemedim valla. kıskandırmak için yapmıyorum; lakin eğer illa öyle yapıyorsun diyosan da öyle olsun. benim kıskandırmam sadece sizin de gitmeniz içindir emin olun. yoksa başka bir niyetim yok sayın hakim :)

Adsız dedi ki...

Ne demek, siz çalışın ben 40'ları 45 yapar geçiririm evelallah :)
N.Narda

Fırat dedi ki...

Keşke geçen yıl tanıyabilseymişim bu çifti, yakın oturuyormuşuz, keyifle sohbet edecek birileri daha olurdu etrafta. Yol haritanda gördüğüm kadarıyla Athlone'dan da geçmişsin. E hazır İrlandaya gitmişken Kuzey İrlanda'ya da uğrasaydın...

FKH dedi ki...

@Fırat

keşke.. hilal ve david ile tanışmanı çok ama çok isterdim. gurbette aynı dili konuştuğun birilerinin olmasının ne demek olduğunu çok iyi bilirim. bu yüzden sana çok iyi geleceğinden eminim. kısmet artık..

evet athlone'dan geçtim. kuzey irlanda için aslında planlar vardı; lakin yolda olunca planlar biraz sekteye uğrayabiliyor. bu yüzden bir daha ki sefere dedim..

Adsız dedi ki...

Usta; sevdiğimiz fotoğrafları kullanabiliyor muyuz kendi mekanımızda? misal şu bahçeye bakan pencere. Tabii reklamını yapıcaz:) N.Narda

FKH dedi ki...

@N.Narda

bu tür istekler için cevabımız her zaman evet. iyi günlerde kullanınız :)

Adsız dedi ki...

Teşekkürler,teşekkürler...N.Narda

Adsız dedi ki...

seni seviyorum ua, bir el gırgırının düğmesine basılmasından korktuğu gibi korkuyorum seni kaybetmekten... bil istedim, hıhı evet..

Adsız dedi ki...

Cok unlu olmusuz biz yaaa!!! Lakin sofra basindaki fotograflarda sarhosluga giden yolda ne kadar mesafe aldigim belirgin sekilde goze carpmakta sevgili FKH. Veee ayrica; Kelt dugunume gelin, lutfen gelin ve hatta yalvaririm gelin!

@Firat; buralarda miydiniz ki? Yolunuz tekrar duserse bekleriz efendim, behcemiz ve soframiz her daim misafirlerin hizmetinde.

Imza; Icinizdeki Irlandali :)

G R İ ❥ dedi ki...

fotograflar da anlatimda harika .

bu arada, yurtdisinda yasayan herkes simiti ozledigini der .. buradakiler turkiyede ki gibi olmuyor ki : (

FKH dedi ki...

@Lô-Lâ

emin ol herkes simit özlüyor. bu arada senin özlediğini de görmüş olduk :) amerika'da simit arayan bana hiçbir şey zor gelmiyor artık..

G R İ ❥ dedi ki...

simit bulunur sorun o degil ..

sorun turkiyede ki gibi olmamasi ..

olmadi ozlemim depresti : (

FKH dedi ki...

@Adsız değil Hilal ve David

:) işte hikayemizin kahramanları da gelmiş. valla ünlü olduğunuzu ben de biliyorum, ama napalım internet dünyası böyle..

umarım kelt düğününe gelme şansımız olur hilal. ben de çok isterim orada olmayı fotoğraflarınızı çekmeyi.. hem de çok..

Asli in Wonderland dedi ki...

Dublin'den selamlar, ben Aslı! Simit'e olan hasreti çok iyi bilirim. 1 ay sonra hasretim bitecek, 2 haftalığına Türkiye'ye gidiyorum, Hilal'e seve seve simit getirebilirim!
Tesadüf budur ki ben de Avrupa gönüllüsüyüm:)

FKH dedi ki...

@Aslı in Wonderland

merhaba Aslı, hoşgeldin :)
türkiye'ye gelmene ve hasretinin bitecek olmasına çok sevindim. eğer gerçekten böyle bir iyilik yaparsan hilal ile irtibata geçebilirim. gerçi dublin ve mullingar biraz uzak ama :/ bilemedim şimdi. kimseye zahmet olmasını istemem elbette. dediğin gibi senin de gönüllü olman büyük bir tesadüf oldu..

Asli in Wonderland dedi ki...

Ne demek zahmet olmaz, ama ne ara götürebilirim simiti bilemedim:S 2 Ekim pazar dönüyorum büyük ihtimalle Dublin'e, hafta içi iş var malum ve 6sından 9una kadar Dublin'de arrival trainningimiz olacak İrlanda'daki evs'çilere. Türkiye'den özlediği başka bir şeyi getirebilirim:)
Çok yakın değiliz ama Hilal'le iletişime geçmek isterim, inanın Dublindeki Türk marketinin sahibinden başka Türk tanımıyorum:)

FKH dedi ki...

@Asli in Wonderland

tekrar selam,

yakın zamanda hilal ile david'in irlanda'da kelt düğünleri var. bunun içinde hilal'in ailesinin irlanda'ya gideceklerini biliyorum.

ama ugurgucarslan@gmail.com adresine bir mail atarsan hilal ile iletişime geçmeni sağlarım. eski bir gönüllü olarak bir yardımı dokunr belki sana da. hem belki simit konusunda da birince ağızdan fikrimiz olmuş olur.

Adsız dedi ki...

Merhabalar Asli,

Ugur' dan iletisim bilgilerimi alarak bana ulasabilirsin. Sadece simitler icin degil inan :) Turk marketi sahibinden baska bir tanidigin olsun diye de (benim de oyleydi, market sahibi disinda bildigim kimse yoktu). Hem EVS ile ilgili, hem de herhangi baska bir konuda sorunun olursa her zaman yardimci oluruz. Ayrica bahcemizde bir cilingir sofrasi kurariz bir aksam.

Hilal

@ FKH; ozledim ben sizi!!!

FKH dedi ki...

@Hilal ve Aslı

bizde özledik Hilal bizde :) umarım en yakın zamanda tekrar görüşürüz.

bu arada Aslı, Hilal'in de dediği gibi bana bir mail atarsan iletişim bilgilerini Hilal'e ulaştırırım.zaten ilk ağızdan da onay geldi.

Asli in Wonderland dedi ki...

Selamlar FKH ve Hilal,
Hilal'in İrlanda'da yaşadığını okuyunca, İrlanda'daki tek Türk ben değilmişim dedim ve iletişime geçmek istedim. Benim Türkiye'ye gidişim ekime kaldı, ailenden önce simit getirebilirsem ne mutlu bana!
Kelt düğünü kulağa hoş geliyor, ve o bahçede kurulan sofra geçekten çezbedici!

Dulin'e yolu düşecekler olursa yardımcı olmaya çalışırım, 10 ay daha buradayım.

gunnar dedi ki...

Saatlerdir blogda kayıp haldeyim, gözlerim şaşı oldu. FKH'ye özendim, takdir ettim, tebrik ettim. Ama bu başlık, bu fotoğraflar, hayallerimin ülkesi İrlanda ve bir de kediler... Sevgili FKH şanslı adammışsın vesselam, ölmeden cenneti görmek herkese nasip olmaz :)

Adsız dedi ki...

Bu yazını defalarca okudum, defalarca da okurum sanırım ama kimseyle paylaşmam. muh-te-şem. darısı butun eireseverlerin başına.

Unknown dedi ki...

evden hiç çıkmak istemedim ;) teşekkürler ...

okyanus dedi ki...

Dansın Efendisi..Çok güçlü bir müzik. Kalbim küt küt atıyor hissediyorum, ;-))benim damarlarıma akan kanı hissedebiliyorum. Muhteşemsiniz İrlandalı kızlar!

http://www.youtube.com/watch?v=BuLiKz39ZOM&feature=share

okyanus dedi ki...

İngiltere bunu hep yapıyor! "Protestan-Katolik çatışması çıkar"...Hiçbir şey olmamış gibi!.Sonrada karşısına geçip gururla, nasıl birbirlerine düşürdüm dercesine sigarasını tellendiriyor..İrlanda çok ilginç ve güzel bir ülkedir.Dublin'in Renkli Kapıları.. Dublin GÜNEY İRLANDA başkentidir.
Belfast KUZEY İRLANDA başkentidir.
Diğer bir deyişle, İrlandanın İKİ başkentler vardır.

http://www.youtube.com/watch?v=35CrSs6Ezbc&feature=share
İrlandalı kızlar muhteşemdiniz..İrlanda'nın Büyük Britanya İngiltere İmparatorluğu (SÖMÜRGESİN)'den Kopması en büyük isteğim ve arzumdur..

Henderson Garage Door Spares dedi ki...

The best Features flats are all located in the uptown place of the town and have all the services and splendid luxuries. Be it design, relaxation, facilities, elegance or elegance, these flats have it all.
Garage Doors.

firûze dedi ki...

yaa hayat çok tuhaf bak. ekşi'de baileys başlığını okurken nerelere geldim. irlanda yazılarını okudum, daha fazla düşünmeden yardır yardır okuma listeme ekledim :)

Yorum Gönder

hani duşa girersin de su ısınana kadar geçen süre içinde yaşadığın üşüme vardır ya?

hahh işte o anlarda aklına takılan bir yorum olsun..